مشاور تحصیلی برادر بزرگتر

#BARADARE_BOZORGTAR
مشخصات بلاگ
مشاور تحصیلی برادر بزرگتر

مشاور تحصیلى کنکور سراسرى و کنکور کارشناسى ارشد در شهر گرگان
توسط مهندس هانى منوریان (کارشناس ارشد عمران_مدیریت ساخت، از دانشگاه علم و صنعت تهران)
استادیار دانشگاه
سرپرست تیم مشاوره موسسه ماهان
مدیرعامل موسسه برادر بزرگتر
---------------------------------------
تلفن های تماس:
32361957- 017
09123359028

دبیرستانی ام... چگونه درس بخوانم؟

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ب.ظ

1- خود را به درس خواندن عادت دهید: در سال‌های آینده که دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی خواهید بود تلاش جدی‌تر برای قبولی در کنکور خواهید کرد. ممکن است بیش از 60 ساعت در هفته درس بخوانید. خیلی از داوطلبانی که در سال‌های دبیرستان به مطالعه عادت نکرده‌اند در این زمان دچار مشکل می‌شوند. خستگی، بی‌انگیزگی و پایین آمدن کارایی می‌تواند از تبعات این عادت نکردن باشد. پس از الان کم‌کم عادت کنید.

2- برای مطالعه‌ی خود هدف‌گذاری کنید: افزایش ساعت مطالعه بدون در نظر داشتن یک قله، بدون شک بسیار خسته‌کننده خواهد بود؛ بنابراین خوب است که با خودتان عهد کنید که تا پایان سال جاری معدلتان را حداقل یک نمره افزایش دهید یا این‌که یک درس ضعیف را به حد متوسط برسانید.

3- برای ریاضی و زبان خود فکری بکنید: درس ریاضی برای رشته‌های علوم تجربی و علوم انسانی و زبان برای تمام گروه‌ها مشترک است که نمی‌توان در یک سال آن را متحول کرد؛ بنابراین اگر در این درس‌ها ضعفی دارید اکنون وقت آن است تا قبل از ورود به پیش‌دانشگاهی فکری به حال این درس‌ها بکنید.

4- تشریحی بخوانید: مطالعه‌ی شما در حال حاضر جنبه‌ی یادگیری و ادراک دارد و  تسلط و تست زدن اصلاً مطرح نیست؛ بنابراین خودتان را با تست زدن سرگرم نکنید؛ زیرا به‌تنهایی فایده‌ای برای شما ندارد بلکه آن تست‌ها را برای سال آینده‌ی خود غیر قابل استفاده می‌کنید. تنها مجازید که در آزمون‌های آزمایشی- آن هم مخصوص سال سومی‌ها- شرکت کرده و تست بزنید.

  • برادر بزرگتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی