مشاور تحصیلی برادر بزرگتر

#BARADARE_BOZORGTAR
مشخصات بلاگ
مشاور تحصیلی برادر بزرگتر

مشاور تحصیلى کنکور سراسرى و کنکور کارشناسى ارشد در شهر گرگان
توسط مهندس هانى منوریان (کارشناس ارشد عمران_مدیریت ساخت، از دانشگاه علم و صنعت تهران)
استادیار دانشگاه
سرپرست تیم مشاوره موسسه ماهان
مدیرعامل موسسه برادر بزرگتر
---------------------------------------
تلفن های تماس:
32361957- 017
09123359028

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد و آزمون سراسری دانشگاه آزاد در روزهای 17 و 18 شهریور ماه اعلام می‌شود.

دکتر مجتبی علوی فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه زمان بندی اعلام نتایج دانشگاه آزاد را به تفکیک اعلام کرد.

به گفته وی، دوشنبه (16 شهریورماه) نتایج آزمون دکترای تخصصی پژوهش محور، سه شنبه (17 شهریورماه) نتایج آزمون کارشناسی ارشد، چهارشنبه (18 شهریورماه) نتایج آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی، کاردانی و دکترای حرفه‌ای و روز پنجشنبه (19 شهریورماه) نتایج آزمون دکترای تخصصی آموزشی پژوهشی اعلام می‌شود.

وی گفت: داوطلبان می‌توانند در روزهای مقرر به سامانه‌های azmoon.com و sanjesh.iau.ac.ir برای دریافت نتایج خود مراجعه کنند.

آغاز ثبت نام پذیرفته‌شدگان از 21 شهریور

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد همچنین در خصوص زمان بندی ثبت نام این دانشگاه گفت: روز شنبه و یکشنبه 21 و 22 شهریورماه ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دوره‌های دکترای پژوهش محور و دکترای تخصصی آموزشی پژوهشی، دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 شهریورماه ثبت نام پذیرفته‌ شدگان کارشناسی ارشد و چهارشنبه 25 شهریورماه ثبت نام پذیرفته شدگان سراسری کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

علوی فاضل در رابطه با نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان گفت: این افراد برای ثبت نام باید به واحد دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اند مراجعه کنند و مدارک لازم که شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، 12 قطعه عکس، اصل مدرک پایه، ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی و برای آقایان کارت معافی و یا پایان خدمت (در صورت معافیت و گذراندن خدمت سربازی) است را به همراه داشته باشند.

منبع: ایسنا

  • برادر بزرگتر

خلاصه نویسی یکی از مهمترین قسمتهای مطالعه است تا حدی که میتوانیم بگوییم مطالعه بدون نکته برداری و خلاصه نویسی برای داوطلبان کنکور هیچ فایده ای نخواهد داشت . اشتباهی که اکثر داوطلبان انجام میدهند این است که فکر میکنند درس خواندن برای کنکور همانند درس خواندن برای مدرسه است در حالی که این دو تفاوت های بسیاری دارند. در طول دوره مدرسه  دانش آموزان ملزم به نکته برداری نمیشوند و در دوران امتحانات هم مطالعه بدون نکته برداری خواهند داشت و در امتحان نیز موفق میشوند اما در اینجا یک نکته مهم وجود دارد و آن فاصله زمانی بین مطالعه  و امتحان دادن است در دوران مدرسه فاصله بین درس خوانده شده برای امتحان  تا امتحان یک روز یا نهایت یک هفته است اما در کنکور همچین وضعیتی وجود ندارد داوطلبان کنکور تعداد زیادی درس  را برای سال آینده میخوانند.

و حالا یک سوال : آیا برای کنکور هم میتوان همان روش مطالعه  در مدرسه  را داشت؟

پاسخ : خیر به هیچ وجه

برای اینکه بتوان تعداد زیادی درس را برای سال بعد مطالعه کرد چه باید کرد؟

پاسخ سوال  تنها در نکته برداری و خلاصه نویسی میباشد زیرا نکته برداری نه تنها باعث ثبت مطالب در حافظه بلند مدت داوطلبان میشود بلکه تمرکز و دقت را در حین مطالعه بالا میبرد و کیفیت مطالعه افزایش میابد.

پس نکته برداری و خلاصه نویسی برای داوطلبان کنکور نه تنها اختیاری و انتخابی نیست بلکه برای تثبیت مباحث در ذهن اجباریست .

بهتر است از حالا که شروع مطالعه شما برای کنکور سال بعد است این کار مهم را انجام دهید تا در دوران جمع بندی و بعد از عید افسوس  گذشته را نخورید که آن موقع خیلی دیر است...

برخی از فایده‏های خلاصه‌نویسی عبارت‌اند از:

1. بهره‌گیری از یادداشت‌های خلاصه در مراجعات بعدی

2. تمرینی برای کار قلمی و رشد نیروی نویسندگی

3. عمق بخشیدن به دانسته‏های علمی

4. آسان‌سازی استفاده از محتویات کتاب‏های درسی

5. ایجاد انگیزه‏ی مطالعه در دانش‌آموز

6. کمک به پایداری مطالب در حافظه (جلوگیری از فراموشی)

7. کمک به تمرکز فکر هنگام مطالعه‌ی درس 

خلاصه نویسی باید بدون آن‌که منظور اصلی متن از بین برود، به «کاهش حجم نوشته» بپردازد. البته انجام درست این کار با تمرین و تکرار و نیز استفاده از راهنمایی دبیران و مشاوران امکان‌پذیر است.

  • برادر بزرگتر

دفتر برنامه‌ریزی یکی از ابزارهای مهم  است. همه‌ بر این واقف‌اند که در کنار رقابت با همتایان خود باید با خودشان نیز رقابت کنند و این از بارزترین خصوصیات دفتر برنامه‌ریزی است.

برنامه‌ریزی روزانه در دفتر برنامه‌ریزی باعث می‌شود زمان دقیق‌تری برای اجرای برنامه داشته باشید و هر کس با چیدمان برنامه‌ی روزانه‌ی خود زمان را مهار می‌کند. برای مقایسه‌ی زمان مطالعه‌ی هر درس، بررسی هفتگی و فراز و نشیب‌ها، خیلی اهمیت دارد. شما هر روز خود را با روز قبل مقایسه می‌کنید و متوجه می‌شوید که آیا توانسته‌اید به ساعت مطالعه‌ی استاندارد روزانه و هفتگی خود برسید. بررسی نکات مثبت و منفی، نوعی ارزیابی از عملکرد هفتگی است و با پررنگ کردن نقاط مثبت و کمرنگ کردن نقاط منفی، هفته‌ی آینده را با جدیت بیش‌تری شروع می‌کنید. 

نوشتن ساعت های مطالعه ی هفتگی شما خیلی اهمیت دارد، و در انتها کمک فراوانی به آزمون‌های جمع‌بندی و ایستگاه‌های جبرانی و تقسیم زمان‌های مطالعاتی در آن روزها می‌کند.

با تنظیم دفتر برنامه ریزی در دست گرفتن زمان و نظم را به برنامه ی درسی خود وارد کنید ....


یک نمونه ی ساده 


ویژگی‌های دفتر برنامه‌ریزی:

1. فرصت پیش‌بینی برای تعیین زمان مطالعه در یک هفته توسط شما

2. بررسی تعادل بین درس‌های عمومی و اختصاصی و تستی و تشریحی

3. بررسی جمع کل ساعت مطالعه برای هر درس در پایان هر روز

4. بررسی جمع کل ساعت مطالعه در پایان هفته

5. نمودار تعیین درصد برای بررسی ساعت مطالعه‌ی درس‌های عمومی و اختصاصی

6. بررسی ساعت خواب، ورزش و تماشای تلویزیون

7. شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد دانش‌آموز در پایان هفته


موفق باشید...

  • برادر بزرگتر

یکی از روش‌های یادگیری بهتر، جذاب کردن مطالعه است؛ یعنی اگر مطالعه و درس خواندن برای فرد جذاب باشد، میزان یادگیری او بیش‌تر خواهد شد. البته باید در نظر داشت که این جذاب کردن تابع شرایط فردی، زمانی و مکانی است.

در دید کلی، تابستان دوره‌ی فراغت برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود ولی اگر با دیدی متفاوت بنگریم خواهیم دید تابستان بهترین فرصت برای دانش‌آموزانی است که درس خواندن را دوست دارند و می‌خواهند پیشرفت کنند. مطالعه‌ی زودهنگام درس‌های سال آینده و یادگیری این درس‌ها باعث ایجاد انگیزه می‌شود.

توأم ساختن این پیش‌خوانی با مرور نکات کلیدی از سال قبل، منجر به پیشرفت تحصیلی در نیم‌سال اول خواهد شد.

درس‌های سالهای گذشته را جدی بگیرید و برای این مباحث تست کار کنید.

برای درس‌های سالهای گذشته از کتاب خودآموزی و دفترچه‌ های راهما کمک بگیرید.

حداقل یک درس از سال آینده را انتخاب کنید.

ترجیحاً برای درس‌های آینده به کلاس بروید.

ضمن شرکت در کلاس، درس هر روز را در همان روز بخوانید.

برای مباحث تدریس‌شده در کلاس، سؤال تشریحی حل کنید.

اگز در آزمون های آزمایشی شرکت می کنید، آزمون‌های تابستان را مانند طول سال تحلیل کنید.

برای درس‌های  آینده کتاب خودآموزی بنویسید.

جلسات مشاوره بهانه‌ای برای تمرین و تکرار بیش‌تر درس‌های جدید به منظور افزایش یادگیری و تسلط است. حتماً در در جلسات مشاوره با برنامه‌ی راهبردی شرکت کنید.


موفق باشید دوستان...

  • برادر بزرگتر

بینش بی‌عمل صرفاً یک رؤیاست و عمل بدون ‌بینش صرفاً وقت‌گذرانی است. این جمله معروف پرمحتواترین علت حفظ انگیزه برای موفقیت در هر مسیری را بیان می‌کند. کنکور عامل اضطراب، کنکور سکوی پرش، کنکور پلی به دانشگاه یا به هر تعریف دیگری یک رقابت است که می‌توان در آن پیروز بود؛ اما عامل شکست شرکت‌کننده‌ها چیست؟ هر سال از حدود یک میلیون و چند هزار نفر شرکت‌کننده تنها عده‌ی محدودی به نتیجه‌ای می‌رسند که انتظار آن را داشتند. طبیعی است که رتبه‌ی یک مختص به یک نفر است؛ اما راه و رسم مدیریت در این مسیر را باید آموخت.

باید آموخت که:

1. داشتن انگیزه و هدف تنها پیش‌شرط شروع حرکت است.

2. تلاش و پشتکار علت تمام اکتشافات و موفقیت بشر است.

3. هر شکست، تجربه‌ای است که پیشروی را سریع‌تر می‌کند.

پس دانشجویان آینده‌ی ایران‌زمین بدانید الزاماً موفقیت را انجام کارهای سخت به انسان نمی‌دهد، بهترین کار را در بهترین زمان انجام دادن علت اصلی کامیابی است.

  • برادر بزرگتر



*روز دختر به تمام دختران سرزمینمان مبارک*

(تیم برادر بزرگتر)


  • برادر بزرگتر
  • برادر بزرگتر

1. اکثر شما هنگامی که به سن بزرگ‌سالی می‌رسید، هنگام مطالعه فقط از سمت چپ مغز خود استفاده می‌کنید؛ این در حالی است که قسمت ریاضی مغز، جایی است که شما به آن فکر می‌کنید. کودکان و نوجوانان اکثراً از هر دو طرف مغز خود استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل است که آن‌ها اغلب بهتر عمل می‌کنند.

2. میز خود را تمیز کنید.

3. آرامش داشته باشید.

4. مطالعه را در اسرع وقت بعد از آمدن از مدرسه شروع کنید.

5. در کلاس خوب گوش کنید. این کار، مطالعه‌ در منزل را آسان‌تر می‌کند.

6. کلمات مهم را مشخص کنید. در مورد آن‌ها از اینترنت یا کتاب درسی خود بیش‌تر مطالعه کنید.

7. آموخته‌ها را در حین مطالعه توضیح دهید (گویی می‌خواهید آن را به یک نفر دیگر توضیح ‌دهید). این کار باعث می‌شود مطالب را بهتر یاد بگیرید و به یاد داشته باشید.

8. دفترچه‌ی یادداشت خود را بردارید و آن را بخوانید. این کار باعث می‌شود هنگام مطالعه هوشمندانه‌تر عمل کنید.

9. دفترچه‌ی یادداشت و خودکارتان در دسترس باشد. در حین مطالعه نکات مهم را یادداشت کنید. این کار از انحراف ذهن شما جلوگیری می‌کند و ذهن شما درگیر یادگیری می‌شود.

10. برای تئوری‌هایی که می‌خوانید یک مثال عملی بزنید.

11. به موضوع مباحث به عنوان یک موضوع جالب و جذاب نگاه کنید ولی بیش از حد درگیر جذابیت نشوید.

12. در حین درس خواندن، آرام باشید. امتحانات و کنکور، آخر دنیا نیست؛ پس آرامش خود را حفظ کنید.

13. بعد از یک ساعت مطالعه، حتماً استراحت کنید؛ چون مغز خسته می‌شود و نمی‌تواند توجه کافی به موضوع داشته باشد.

14. با معده‌ی خالی مطالعه نکنید.

15. یادداشت‌برداری کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد. هرازگاهی که به آن‌ها رجوع می‌کنید باعث می‌شود مطالب در ذهنتان تثبیت شود.


موفق باشید دوستان :)

  • برادر بزرگتر

قانون غیبت ممنوع را برای خود می‌گذارید اگر بدانید که جلسات مشاوره تابستان چه کمکی به شما می‌کنند. کافی است بدانید که جلسات مشاوره و کلاسهای تابستان در پیش‌خوانی منظم مطالب سال آینده یاری‌رسان شما هستند. زمانی که مدرسه نمی‌روید و مشاوره ای با دبیران خود ندارید ، مشاور شما در کشف اشکالاتی که در که پیش‌خوانی می‌کنید، به شما کمک می‌کنند. در تابستان به دلیل دور شدن از مدرسه و برنامه‌ی آن ممکن است عادت بی‌نظمی در زندگی دانش‌آموزی‌تان رسوخ کند. پس با تکیه بر مشاوره ها و برنامه‌های تابستانی می‌توانید بی‌نظمی را از خود دور سازید؛ ضمن آن‌که مطالبی که در سال گذشته خوانده‌اید با برنامه‌ی تابستانی که مشاورتان برایتان تنظیم می کند آهسته و پیوسته مرور می‌شوند و فراموش نمی‌شوند. این کار باعث قدرت و تسلط شما بر مباحثی می‌شود که پایه‌ی یادگیری مطالب سال آینده هستند. پس تصمیمتان را بگیرید.

آیا قانون غیبت ممنوع را می‌پذیرید؟

  • برادر بزرگتر

برای موفقیت در کنکور باید چند اصل مهم را مد نظر قرار داد:

یک‌برنامه‌ای بودن:

انتخاب یک برنامه‌ی واحد که پاسخ‌گوی نیازهای آموزشی بوده و اهرمی برای حرکت رو به جلو و کمک‌کننده باشد.

منابع مهندسی‌شده:

انتخاب منابع مطالعاتی مناسب برای مطالعه‌ی متعادل با حجم مناسب که دارای نکته‌ها، تمرین‌ها و تست‌هایی برای یادگیری بهتر باشد.

باور موفقیت:

باورها تعیین‌کننده‌ی اعمال و اعمال سازنده‌ی نتیجه‌ها هستند. پس اول باید باور کرد و باور محال بودن هر هدفی را فراموش کرد.

تلاش و پیوستگی:

تلاش کردن مهم است و ادامه دادن مهم‌تر. تا رسیدن به هدف باید ادامه داد و خسته نشد؛ زیرا نتیجه‌، حاصل تلاش است، نه چیز دیگر.

به‌روز بودن:

آشنایی با روش‌های مطالعه‌ی موفق و یادگیری از برترها، راه رسیدن به موفقیت را هموار می‌کند. به‌روز بودن و شناخت روش‌های نوین برای یادگیری بهتر، عامل مهمی برای پیشرفت است.

همراهی و هم‌افزایی:

رشد و پیشرفت نیازمند همراهی و هم‌افزایی است. پرهیز از تکروی و همراهی با پدر و مادر و مشاور منجر به کسب نتایج بهتر می‌شود.

بزرگ شدن:

موفقیت‌ها از دل شکست‌ها بیرون می‌آیند. تا با چند مشکل واقعاً جالب برخورد نکنید، موفق نخواهید شد. برای بزرگ شدن و کسب تجربه نباید از شکست‌ها بترسید.

اهداف مشخص:

به هیچ وجه موفق نمی‌شوید مگر این‌که کاری را که انجام می‌دهید، دوست داشته باشید و هدفتان برای خودتان مهم باشد. پس در انتخاب هدف دقت داشته باشید.

متعادل بودن:

ایجاد تعادل در هر کاری مهم است. در درس خواندن و حل تمرین و تست باید تعادل برقرار کرد.‌ نباید از موفقیت‌ها مغرور شد و از شکست‌ها سرخورده. اصل مهم موفقیت، تعادل است.


  • برادر بزرگتر