مشاور تحصیلی برادر بزرگتر

#BARADARE_BOZORGTAR
مشخصات بلاگ
مشاور تحصیلی برادر بزرگتر

مشاور تحصیلى کنکور سراسرى و کنکور کارشناسى ارشد در شهر گرگان
توسط مهندس هانى منوریان (کارشناس ارشد عمران_مدیریت ساخت، از دانشگاه علم و صنعت تهران)
استادیار دانشگاه
سرپرست تیم مشاوره موسسه ماهان
مدیرعامل موسسه برادر بزرگتر
---------------------------------------
تلفن های تماس:
32361957- 017
09123359028

نقش اولیا

چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۹ ب.ظ

مهم ترین وظیفه اولیا گفتگو با فرزندان است.

مادر سارا تراب (رتبه 2 کنکور انسانی 89) تحصیلات خیلی بالایی نداشت ولی نقش موثری در موفقیت فرزندش داشت و سارا رتبه 2 کشور شد و مادر شهرام رحیمی (رتبه 1 کنکور 86 رشته تجربی) نیز هر چند سطح تحصیلات بالایی نداشت ولی سبب موفقیت او شد. اما مشکل اینجاست گاه خود اولیا نمی توانند کارهایی را که برای فرزندانشان انجام داده‌اند را ذکر کنند یعنی دانش ضمنی دارند ولی دانش آشکار ندارند و اگر دانش ضمنی خود را به دانش آشکار تبدیل کنیم و بدانیم و آگاهانه کاری را انجام دهیم موفق تر خواهیم بود، در صورتی که تمام دانش آموزانی که برتر هستند اولیای برتری دارند و شایسته است آن‌ها بتوانند بیان کنند که چه کارهایی در راستای موفقیت فرزندشان انجام داده‌اند. مادر را فقط در حد عاطفه ندانید مادر فراتر از عاطفه است و اندیشه دارد و پدر نیز فراتر از پول است و پدر و مادر هر دو اندیشه و تفکر دارند. پدر غزاله شجاع طلب (رتبه 1 کنکور 87 رشته تجربی) همزمان با این که دخترش تحصیل می کرد، در دانشگاه ادامه تحصیل می‌داد و پدر او و مادرش بعد از ظهر هر جمعه‌ی آزمون، با هم به تحلیل آزمون دخترشان می پرداختند.

برخی از کارهای ساده منجر به موفقیت ها و نتایج برتری می شوند از جمله کتاب داستان خواندن اولیا برای فرزندان در کودکی، داشتن کتابخانه در منزل، یاد دادن حروف الفبا و اعداد قبل از رفتن دانش آموزان به مدرسه.

این‌ها کارهای به ظاهر ساده ای هستند که اولیا برای فرزندانشان انجام می دهند که در موفقیت دانش آموزان تاثیر دارد.

سال 81 "سمیرا فاروق" نفر اول رشته تجربی در کشور شد و پدر او که جراح بود، برای فرزندش هم نقش پدر و هم نقش مادر را ایفا کرد و مادرش فوت شده بود. وقتی از پدر او پرسیدند که شما چه کار کردید که سمیرا توانست به این موفقیت برسد، ایشان در پاسخ گفتند: در خانه ما همیشه صحبت از علم و دانش است، من ، دایی و عموی سمیرا همیشه در حال صحبت کردن موضوعات علمی هستیم و همین مسئله روی سمیرا هم تأثیر گذاشته است.

  • برادر بزرگتر

نظرات  (۱)

کسانی که دوستی را از زندگی برمی دارند، مثل آن است که آفتاب را از جهان برداشته اند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی