مشاور تحصیلی برادر بزرگتر

#BARADARE_BOZORGTAR
مشخصات بلاگ
مشاور تحصیلی برادر بزرگتر

مشاور تحصیلى کنکور سراسرى و کنکور کارشناسى ارشد در شهر گرگان
توسط مهندس هانى منوریان (کارشناس ارشد عمران_مدیریت ساخت، از دانشگاه علم و صنعت تهران)
استادیار دانشگاه
سرپرست تیم مشاوره موسسه ماهان
مدیرعامل موسسه برادر بزرگتر
---------------------------------------
تلفن های تماس:
32361957- 017
09123359028

از رقبا پیشی بگیرید...

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۰ ب.ظ

پیش‌خوانی


پیش‌خوانی، بخشی از فرایند یادگیری است که با در اختیار داشتن منبع مناسب (کتاب درسی، جزوه‌ای از کتاب مورد تدریس، کتاب‌های کمک‌آموزشی یا ابزارهایی همچون DVD مفهومی و...) قبل از تدریس شدن مطالب، به نوعی پیش‌یادگیری می‌پردازید. باید به پیش‌خوانی از دید یک فرایند حرفه‌ای مطالعاتی نگاه کرد. پیش‌خوانی راهی برای جلو زدن از رقبا و قرار گرفتن در موقعیت مشخصی از مطالعه است که این موقعیت در جایی بالاتر از سطح نسبی رقبا قرار دارد. پس متقارن شدن تکنیک بسیار مهم پیش‌خوانی با پروژه‌ی بسیار مهم تابستان، یک اتفاق بسیار مهم و ویژه است.  

باید از سه جنبه به تکنیک مهم پیش‌خوانی توجه داشت؛ نقش آن در مدیریت مطالعه و بهره‌وری یادگیری در کلاس درس، تأثیر فراوان پیش‌خوانی در پوشش دادن درس‌هایی که گاهی در آن‌ها از برنامه‌ی راهبردی عقب‌تر هستید و نقش تعیین‌کننده‌ی پیش‌خوانی در پروژه‌ای مانند پروژه‌ی تابستان.

پیش‌خوانی دقیقاً نقطه‌ی مقابل حضور غیر فعال در کلاس است. وقتی مطلبی را پیش‌خوانی کرده باشید شرایط بسیار مناسبی را فراهم کرده‌اید تا در کلاس درس علاوه بر مرور مجدد مطلب، هم به تکمیل یادگیری‌های اولیه بپردازید و هم زمان مناسبی برای انجام فرایند‌های تکمیلی مانند حل تست ایجاد کنید.

پیش‌خوانی کردن گاهی موفق‌ترین ابزار برای شخصی‌سازی برنامه‌ی راهبردی است. در آزمون‌هایی که میزان تدریس‌شده‌ی درسی کم‌تر از میزان بودجه‌بندی آزمون باشد، این پیش‌خوانی است که با نتایج شگفت‌انگیزش عامل موفقیت شخصی‌سازی شما خواهد بود. برای برنامه‌ی تابستان نیز جایگاه ویژه‌ای برای عامل تعیین‌کننده‌ی پیش‌خوانی در نظر گرفته شده است. وجه تمایز برنامه‌ی راهبردی تابستان، انتخاب‌پذیری مطالعه‌ی شما در این دوره بین پیش‌خوانی و برگشت به گذشته است. با انتخاب کردن اولویت پیش‌خوانی، مسیر تلاش‌های تابستانی شما به سمت حضور فعال‌تر در کلاس‌های درسی سال آینده‌ی تحصیلی و افزایش تسلط بر این مطالعه با افزایش میزان حل تمرین میل می‌کند.

حلقه‌ی رابط تمام اتفاقات خوب بالا، اصل بااهمیت پیش‌خوانی است. شاید ارائه‌ی راه‌حل واحد برای چند مسئله چنان امر رایجی نباشد ولی در این‌جا با راه‌حلی روبه‌رو هستیم که برای تعداد بی‌شماری از مسائل سال تحصیلی مؤثر است. مهارتمان را در این راه‌حل مؤثر افزایش دهیم. 

  • برادر بزرگتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی